Medya okuryazarlığı kılavuz kitabı

Medya okuryazarlığı dersini kim verecek?

Sezer, “Medya Okuryazarlığı eğitimi elzemdir ve bu ders zorunlu olmalıdır” diyerek, dersin Pedagojik Formasyon eğitimi almış İletişim Fakültesi mezunları tarafından verilmesi gerektiğini ifade etti.

Medya okur yazarlığı ne demektir?

medya mesajlarına erişebilme, erişilen medyaları eleştirel bakış açısıyla çözümleyip değerlendirebilme ve kendi medya iletilerini üretebilme becerisidir. … Alandaki öncü ülkelerde sürdürülen bu çalışmalar, "medya okuryazarlığı" eğitimi olarak adlandırılmaktadır.

Medya okuryazarlığı nedir makale?

Medya Okuryazarlığı; yazılı ve yazılı olmayan, büyük çeşitlilik gösteren formatlardaki (televizyon, video, sinema, reklâmlar, internet v.s.) mesajlara ulaşma, bunları çözümleme, değerlendirme ve iletme yeteneği kazanabilmek olarak tanımlanmaktadır.

Medya okuryazarlığı kazanımları nelerdir?

Medya Okuryazarlığı Kazanımları Eleştirel bakış açısı kazanarak işitsel, görsel ve yazılı medyayı anlamak. Eleştirel düşünce kabiliyetini kullanarak, mesajları oluşturmak analiz etmek, Sorumlu ve bilinçli bir medya okuryazarı olmak. Yapıcı ve birleştirici olmak.

Medya okuryazarlığı dersi kaçıncı sınıfta?

Ders 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerine. Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) ve Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) işbirliğiyle geliştirilen Medya Okuryazarlığı Projesi kapsamında Türkiye genelindeki tüm ilköğretim okullarında önümüzdeki yıldan itibaren "medya okuryazarlığı dersleri" verilecek.

Medya okuryazarlığı nedir ekşi sözlük?

"medya okuryazarlığı, yazılı ve yazılı olmayan, büyük çeşitlilik gösteren formatlardaki (televizyon, video, sinema, reklamlar, internet v.s) mesajlara ulaşma, bunları çözümleme, değerlendirme ve iletme yeteneği olarak tanımlanmaktadır.

Medya okuryazarlığı nedir ve neden önemlidir?

Medya okuryazarlığı, kişiye, medyayı kullanma, medya iletilerini doğru anlama, mesajlara karşı kontrollü olma ve zararlı içeriklerden kendisini koruyabilme yeteneği kazandırır. Yeni medya, her bir kullanıcının aynı zamanda birer dağıtıcı pozisyonunda olması sebebiyle, bilgi kirliğinin çok fazla yaşandığı bir mecradır.