Rapor hazırlama örnekleri

Raporda ne yazılır?

Rapor konuları, şöyle sıralanabilir: (1) Eğitim ve öğretimle ilgili özel ve genel faaliyetleri değerlendirmek. (2) Bir siyasî olayın, hareketin ya da olgunun genel yapısını değerlendirmek. (3) Toplumun eğitim, kültür, sağlık vb. alanlarındaki değişik sorunları üzerinde yapılan incelemeleri bir rapor hâline getirmek.

Rapor dili nasıl olmalı?

Rapor hazırlanırken sade ve akıcı bir dil kullanılmalı, gereksiz bilgilerden ve sözcüklerden kaçınılmalıdır. Yazım kurallarına mutlaka dikkat edilmeli, rapor formatına uygun olarak kaleme alınmalıdır. İfadeler açık, net ve objektif olmalıdır.

Rapor nasıl hazırlanır word?

Rapor Sihirbazı'nı kullanarak rapor oluşturma

  1. Oluştur sekmesinin Raporlar grubunda Rapor Sihirbazı'nı tıklatın.
  2. Rapor Sihirbazı sayfalarındaki yönergeleri izleyin. Son sayfada Son'a tıklayın. Raporun önizlemesine baktığınızda, raporu yazdırıldığında görüneceği şekilde görürsünüz.

Üniversite ödev raporu nasıl hazırlanır?

Bu işlem yapılırken şu yol izlenir:

  1. Ödevin/araştırma raporunun başlığı yazılır. Başlık, kısadır, açıktır ve konuyu çağrıştırır.
  2. Not kartlarındaki notlara dayanılarak konunun ana başlıkları belirlenir. …
  3. Ana başlıklar altındaki alt başlıklar yazılır. …
  4. Alt başlıkların altına da ilgili alt başlıklar yazılır.

Rapor çeşitleri nelerdir?

Rapor Türleri

  • Çalışma ve Faaliyet Raporu. …
  • Değerlendirme Raporu. …
  • Araştırma Geliştirme Raporları …
  • Teftiş (Denetleme) Raporu. …
  • İş/Görev Raporları …
  • Bilgi Veren Raporlar. …
  • İrdeleyen (Tahlil-Analiz Eden) Raporlar. …
  • Şekle Bağlı (Formel) Raporlar.

Rapor hangi hastalara verilir?

Engelli raporunun verildiği hastalıklar şu şekilde sayılabilir:

  • Solunum yolu hastalıkları
  • Kadın hastalıkları
  • Onkoloji.
  • Kas ve iskelet hastalıkları
  • İdrar yolu hastalıkları
  • Yanıklar.
  • Deri hastalıkları
  • Hemopoetik.

Rapor yazmada dikkat edilecek ana ilkeler nelerdir?

Rapor bence en az şu özelliklere sahip olmalı:

  • Giriş, Gelişme ve Sonuç bölümleri olmalı,
  • Hangi konuda bilgi vermeyi hedefliyorsa giriş bölümünde bunu özet olarak vermeli,
  • Raporların en çok okunan kısımları olan giriş ve sonuç bölümlerine ayrı özen gösterilmeli,
  • İçerik öz olmalı, gereksiz yere uzatılmamalı,