Peygamber efendimizin çocukluğu

Hz Muhammed’in çocukluğu nasıl geçti?

Muhammed'in (s.a.v) Çocukluğu. Dört yaşında sütannesi Halime'ye veda eden Hz. Peygamber bundan sonra annesi Âmine ile yaşayacaktı. … Peygamber altı yaşına gelirken annesi Âmine ve dadısı Ümmü Eymen'le birlikte babasının mezarını ziyaret etmek üzere Medine'ye gitti.

Hz Muhammed ticareti kimden öğrendi?

Nitekim Hz. Peygamber (s.a.s.), gençlik yıllarından itibaren diğer birçok Mekkeli gibi imkân bulduğunda ticaretle uğraşmıştır. O, ilk ticari yolculuklarına amcalarıyla çıkmıştır. Amcası Ebu Talip ile birlikte on yaşlarındayken çıktığı Şam yolculuğu daha çok bilinir.

Peygamberimiz gençlik yıllarında neler yapmıştır?

Her peygamber gibi Resulullah da gençlik yıllarında çobanlık yaptı. Mekke'de o devrin yaygın cahiliye uygulamalarının hiçbirine katılmayan Hz. Muhammed, hayatının hiçbir döneminde putlara tapmadı, putlar adına kurban edilen etlerden yemedi, cahiliye devri eğlencelerine dâhil olmadı…

Hz Muhammed gençliğinde nasıl biriydi?

Büyüklerini sayar ve severdi, onlara hürmet ederdi. Dürüst bir kişiliği vardı. Güvenilir biriydi. Çalışmayı ve insanlara yardım etmeyi severdi.

Peygamberimizin Medine’ye hicretinden sonra ne gerçekleşmiştir?

🔸 Hicret'ten sonra muhacirlerle ensar arasında tam bir kaynaşma ve dayanışma oluşmuştu. 🔸 Bunun sağlanmasında, İslam'ın esasları ve mensuplarına telkin ettiği kardeşlik anlayışı kadar Peygamberimiz tarafından gerçekleştirilen "muâhât" uygulamasının etkisi büyük olmuştur.

Peygamberimizin islamı insanlara anlatırken ne gibi baskılarla karşılaşmıştır?

Muhammed'e birçok işkence ve zorbalık uygulanmıştır. Örneğin namaz kılarken üzerine deve işkembesi konulmuştur. Hz. Muhammed'in geçmiş olduğu yol güzergahına dikenler konulmuştur.

Peygamber efendimiz Hira da inzivaya çekilmeye sevk eden sebepler sizce nelerdir?

Yüce Allah, Peygamberimizi Peygamberliğe hazırlamak için onu tefekküre yönlendiriyor ve tefekkürün en güzeli yalnız sessiz ortamlarda yapılanıdır. Onun için Efendimiz Hira mağarasına gider sessiz sakin ortamda yaratılış amacını, Yüce yaratıcıyı düşünür ve kendine yol arardı.